Köpvillkor

Att handla online är både säkert och enkelt. Skulle du ändå stöta på problem, hör av dig så får du hjälp!
 
BETALSÄTT
Betalning med Payson kort och internetbank.
Använd Payson för att enkelt och tryggt betala till oss. Med Payson kan du sätta in pengar med VISA, MasterCard samt internetbank (Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank). Läs mer om Payson här: www.payson.se

Betalning med PaysonFaktura.
Vi erbjuder betalsättet ”PaysonFaktura” i samarbete med Payson AB.
Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 29 kr. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Företag som betalar mot PaysonFaktura måste vara registrerade i Sverige
Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.
Information om ångerrätt.
”Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden."
Information om pantsättning.
Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.

Betalning med Swish.
För att göra en betalning till myNordie anges Swish-nummer 123 032 23 39 i din Swish-app. (företagsnummer, ej mobilnummer). Betalningen godkänns med Mobilt BankID, namnet på mottagaren är Marie Birkl.

PRISER & BETALNING
Alla priser som anges är inklusive moms, exklusive frakt. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Priser kan ändras utan förvarning. myNordie förbehåller sig rätten att korrigera felaktigt angivna priser samt annullera beställningar med inkorrekt prissättning.
 
FRAKT OCH EXPEDITIONSAVGIFT
Handlar Du för 1000kr eller mer bjuder myNordie på frakten inom Sverige. För frakt till utlandet gäller vårt fördelaktiga avtal med DHL. Eventuella tullavgifter till utlandet står kunden för.
 
LEVERANS & FRAKT
Beställningar skickas vid 2 tillfällen per vecka. Detta under förutsättningen att alla uppgifter som angetts i beställningen stämmer.
DHL eller Postnord levererar varorna, leveranstid 1-2 dagar. Din beställning kommer till ditt närmsta utlämningsställe och du får en sms-avisering när den anlänt.

EJ UTHÄMTADE PAKET
Ej hämtade varor returneras automatiskt tillbaka till myNordie. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift. Man får då en anmärkning i kundregistret som innebär att man inte får göra några nya beställningar. Obetalda fakturor skickas vidare till inkasso.

REKLAMATION OCH SKADAT GODS
Var vänlig och kontrollera att paketet ser oskadat ut när Du hämtar ut det. Vid synlig skada, ta inte emot leveransen utan låt den gå tillbaka till avsändaren och kontakta myNordie. Om Du trots allt mottagit paketet med synlig skada, ta en bild på paketet innan du packar upp varan. Fotot på emballaget är viktigt för eventuell reklamation hos fraktbolaget. Ta även foto på den skadade produkten och maila till hello@mynordie.se.
För övriga reklamationsärenden gäller att varan skall reklameras innan den tas i bruk.
myNordie skall alltid kontaktas för godkännande innan en reklamation returneras.
Gör detta så snart som möjligt när du önskar reklamera en vara så att vi vet vad reklamationen avser. myNordie står för returkostnaderna vid reklamation. Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.
 
BYTE OCH ÅNGERRÄTT
Det går bra att byta eller lämna tillbaka en produkt inom 14 dagar efter inköp mot uppvisande av kvitto och produkt i originalskick. Eventuella fraktkostnader står kunden för.
Ångerfristen börjar den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Villkoren är att produkten returneras i oanvänt skick och i obruten förpackning. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. Det är kundens ansvar att emballera produkten väl, fraktskadade produkter godkännes inte och återbetalas ej. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott och det är mycket viktig att meddela oss innan att försändelsen ska gå i retur. Vid retur står ej myNordie för kostnaden för frakt. Ej retur eller ångerrätt på rea-varor. När det gäller returer på posters och kort är det mycket viktigt att man hanterar dem varsamt. Inga vikta kanter,hörn eller andra märken får finns. Vid returer i dåligt skick kan inte återbetalning ske.

BESTÄLLNING AV VARA SOM ÄR SLUT PÅ LAGER
Om det blivit fel i lagerstatusen eller en vara samtidigt har köpts vid en fysisk försäljning och varan är slut på lager kontaktas du omgående.

PRIVAT POLICY
När du lägger din beställning hos myNordie uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

BILDER och FÄRGER
Bilderna i webbutiken får inte användas i säljande syfte någon annanstans eller för något annat ändamål. Alla bilder på hemsidan är skyddade enligt upphovsrättslagen och tillhör fotograf Marie Birkl/myNordie Svensk Design©.
Färgerna på hemsidans bilder kan avvika något från verkligheten, det kan vara svårt återge de färger som varorna har i verkligheten. Hur färgen återges beror på din dator och bildskärms inställningar.